torsdag 31 juli 2014

Promenad- och vandringsböcker

Ett alternativ till vanliga guideböcker över städer och geografiska områden, är promenad- och vandrings böcker. De ger dig en rutt att följa och pekar ut intressanta saker att se utmed vägen. Jag har letat i katalogen och jag får lite olika resultat beroende på vilket sökord jag använder. De ord jag använde var promen*, vandr* och walk*. Dessa kombinerade jag sedan mad filtrerna facklitteratur, vuxen och hylla N.

(Att kapa ordet på slutet och sätta in en stjärna/asterisk * kallas att trunkera. Då får jag med alla varianter på ändelser av ordet som finns i katalogen.)

Några exempel på böcker vi har är:










Promenader i Prag, av  Frank Kuznik










Klassiska strövtåg i Frankrike och Italien, av Monika Björk










Alla dessa promenader i Stockholmstrakten, av Carl-Henrik Henrikson










Vandra på Gran Canaria, av Anita & Birger Lövland

Och du vet väl att det finns en att använda om Katrineholm?










Stadsvandringar i Katrineholm, av Cecilia Björk & Lars Nordling


/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar