tisdag 29 juli 2014

Amanda Hellberg

För några veckor sedan kom min kollega Anette och visade mig en bok av Amanda Hellberg och undrade om jag hade läst den. Den hade jag inte, men jag blev nyfiken och letade upp alla böckerna av Hellberg för att ta en närmare titt på dem. Just nu finns det fyra böcker med huvudpersonen Maja Grå:










Styggelsen










Döden på en vit häst










Tistelblomman










Snögloben



De anges som fristående från varandra och inte en serie, men eftersom man följer samma person kan det nog vara idé att läsa dem i ordning. I katalogen har böckerna beskrivningsord som rysare, skräck och synska personer kopplade till sig.

Huvudpersonen Maja har kontakt med en annan värld än vår egen och och allt som finns där är inte av godo. Böckerna verkar vara en blandning mellan roman, spökhistoria och deckare. Riktigt spännande!

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar