torsdag 31 oktober 2013

Bli skrämd (?) av en film


Filmer som skräms är alltid populära, inte minst till en helg som Allhelgona/Halloween. Söker du på ordet skräck bland filmerna på biblioteket, får du en lista med förslag. Kanske hittar du något du inte sett förut, kanske hittar du en gammal bekant. I listan finns bland annat:










Nosferatu – nattens vampyr 










The others 








 

Repulsion 

Har du någon skräckfilmsfavorit som du gärna ser om och om igen? Skrämmer den dig varje gång? Eller ger den dig mest en varm känsla av igenkännande? Jag har några sådana favoriter som jag gärna ser om och om igen. Fast det är nog bara en av dem som egentligen kan kallas skrämmande, de andra är mest roliga…

Addams family values ; min favoritfamilj och jag tycker de är så charmiga i all sin underlighet.

Little shop of horrors (musikalen) ; jag har sett originalet också, men det är den här musikalversionen som jag ser om och om igen.

Hotet från underjorden ; monster under marken som hittar sina byten med hjälp av vibrationer. Och det finns tre uppföljare att glädjas åt.

Black sheep ; muterade får som vill äta upp dig. Varför har ingen kommit på den idén förut?


Här är ett annat kort inlägg om skräckfilm, visserligen med ett par år på nacken, men vad gör det?

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar